Přejít k obsahu Přejít k hlavnímu menu

SUPERKODERS

Calibra E-shop v 11 jazykových lokalizací s napojením na skladový i ERP systém

11 jazykových lokalizací spravovaných z jednoho místa

3k hodin stráveného času na vývoji e‑shopu

4 roky spolupráce

Český výrobce psích a kočičích krmiv Calibra dříve provozoval on-line katalog, který sloužil pouze jako prezentace produktů, nešlo z něj objednávat. My dostali za úkol vytvořit nový e‑shop – a byla to výzva. Museli jsme například vymyslet, jak technicky vyřešit třídění produktů bez klasických produktových kategorií. Dále bylo nutné e‑shop vyvinout v 11 jazykových lokalizací nebo jej napojit na interní skladový systém i ERP.

Ukázka webu Calibra

Navštívit Calibru Externí odkaz

Výchozí stav: on-line
katalog už nestačí

Calibra dříve provozovala on-line produktové katalogy ve více než 20 jazykových lokalizací. Šlo o jednoduché weby postavené na Wordpressu které sloužily pouze pro prezentaci výrobků – nešlo z nich objednávat.

Růst e‑commerce trhu však značku přiměl k tomu, aby své on-line katalogy nahradila plnokrevnými e‑shopy.

„Spousta prodejců krmiv už e‑shopy má, navíc jsme chtěli usnadnit zákazníkům nakupování, protože doteď museli volat nebo objednávat e‑mailem. SUPERKODERS jsme si pro spolupráci vybrali hlavně proto, že jsme s nimi už dříve dělali na veterinární aplikaci a spolupráce fungovala dobře.”

Adriana Mečiarová,
on-line marketingová specialistka Calibra

Příprava technické
specifikace

Návrh a design nového e‑shopu pro nás nachystala reklamní agentura Ogilvy, technické zadání už jsme pomáhali připravit my.

„Klienti nám společně s designem obvykle předají i funkční specifikaci, která říká, jak má e‑shop fungovat. Pro příklad odkud se mají získávat produkty pro hlavní stránku nebo jaké možnosti platby a dopravy na e‑shopu budou. My už následně vymyslíme, jak to nejlépe vyřešit po technické stránce.”

Petr Goca,
projektový manažer SUPERKODERS

V rámci přípravy technické specifikace jsme pak s agenturou Ogilvy i Calibrou konzultovali některé dílčí úpravy, které napomohly zrychlení a zjednodušení e‑shopu.

Vývoj e‑shopu
na míru

Po dokončení specifikace jsme se pustili do vývoje. E-shopy stavíme na frameworku Nette a vždy vycházíme z předem připraveného jádra redakčního systému, které následně přizpusobíme na míru projektu.

„Naše předpřipravené jádro je ideální pro většinu e‑shopových řešení. Spoustu funkcí už v něm máme vyřešených a nemusíme je stavět na zelené louce, což šetří čas i peníze klienta. Zároveň nám ale umožňuje cokoliv přizpůsobit klientovi na míru.”

Petr Goca,
projektový manažer SUPERKODERS

Samotný vývoj e‑shopu byl v mnohém specifický. E-shop Calibra například nemá klasické produktové kategorie, proto jsme vymýšleli, jak technicky vyřešit filtraci a štítkování, aby to bylo příjemné pro uživatele a zároveň nesnižovalo SEO potenciál webu.

Ukázka filtrace

ERP ADAMIT

Další výzvou bylo technické napojení e‑shopu na interní skladový systém ADAMIT nebo napojení na ERP systém.

„Napojování e‑shopu na interní systémy, které si firma vyvíjí svépomocí, je vždy dost specifické, protože ty systémy neznáte a nikdy dříve jste takové napojení nedělali. Přesto se nám podařilo vše zprovoznit v rozumném čase.”

Petr Goca,
projektový manažer SUPERKODERS

„Napojení na účetnictví bylo časově i technicky náročnější, než jsme původně čekali, ale v tomto směru jsme od SUPERKODERS měli velkou podporu. Víc pro to už udělat nemohli.”

Adriana Mečiarová,
on-line marketingová specialistka Calibra

Celkově vývoj e‑shopu zabral 3 000 hodin práce.

Zapnutí jazykové
lokalizace na jedno
kliknutí

E-shop Calibra jsme připravili v 11 jazykových lokalizací, přičemž každou jazykovou verzi lze jednoduše přizpůsobit pro danou zemi. Jakmile je pak zahraniční verze e‑shopu připravená, Calibra si ji sama spustí doslova na jedno kliknutí. Všechny jazykové mutace pak spravuje z jediného redakčního systému.

„V tomto vidíme velkou přidanou hodnotu – díky spolupráci jsme získali vlastně 11 e‑shopů, které můžeme okamžitě nebo za velmi krátkou dobu spustit i v dalších zemích. Navíc nejsme omezení šablonou a můžeme si vymýšlet jakékoliv funkce na míru pro každou jazykovou mutaci zvlášť.”

Adriana Mečiarová,
on-line marketingová specialistka Calibra

Ukázka jazykových verzí

Do budoucna chystáme
další vylepšení

V nejbližších měsících a letech budeme pro Calibru dle potřeb přizpůsobovat a spouštět další jazykové mutace a dlouhodobě spolupracovat na rozvoji všech e‑shopů.

Co říká klient?

„I když pro nás e‑shop nikdy nebyl a pořád není klíčovým prodejním kanálem, ze statistik vidíme, že jeho popularita roste. SUPERKODERS a jmenovitě panu Gocovi vděčíme za to, že nám e‑shop vyřešili po technické stránce a celou dobu usměrňují naše laické představy. Často navrhnou lepší nebo úspornější řešení, než které jsme původně zamýšleli my.”

Adriana Mečiarová,
on-line marketingová specialistka Calibra

Kdo je Calibra

Česká značka superprémiových a prémiových krmiv pro psy a kočky. V portfoliu Calibra naleznete veterinární diety, granule, konzervy, kapsičky a pamlsky.

Navštívit Calibru Externí odkaz

Rádi pomůžeme i vám!

Vyvineme pro vás e‑shop, web či aplikaci, nebo se jen nezávazně potkáme a pobavíme o možnostech spolupráce. V každém případě se nám ozvěte.

Tomáš Hejč | CEO

Tomáš Hejč